طراحی آرم شرکت و طراحی آرم و لوگو
شاید بهتر باشد قبل از آنکه در مورد طراحی آرم یا طراحی لوگو و طراحی لوگو تایپ صحبت کنیم، ابتدا با ماهیت و ساختار آرم و یا لوگو بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم درک صحیحی را در طراحی آرم و طراحی لوگو تایپ با خود همراه کنیم.
آرم، لوگو و یا نشانه یک علامت و نماد گرافیکی است که هویت یک فرد، سازمان، مؤسسه، خدمات و فعالیت آن را نمایش میدهد. استفاده از لوگو در امر تبلیغات حیطه وسیعی را در بر میگیرد که شامل استفاده در وب سایت شرکت، اوراق اداری (سربرگ و پاکت نامه و کارت ویزیت)، بروشور و کاتالوگ شرکت، پوستر، استند، بیلبورد، بنر، بستهبندی، تقویم و سررسید، آگهی های تبلیغاتی و موارد دیگر از تبلیغات است.
در فارسی به جای واژه logo برای نشان تجاری یک شرکت از هر سه کلمات بیان شده استفاده میگردد، نشانه واژهای فارسی است که حوزه گستردهای را شامل میگردد. واژه آرم از کلمات فرانسوی است و معادل لوگو است که در ایران رایج شده است، همانند واژگان کیوسک، آسفالت، آدرس و اتوبوس. در هر صورت مشخصه اصلی یک سازمان، آرم یا لوگوی آن است که جزئی از هویت سازمانی یک شرکت است و چون سالیان دراز در خدمت سازمان قرار میگیرد، باید منسجم و کارآمد باشد، قابلیت بینالمللی داشته باشد و به لوگوهای دیگر شبیه نباشد.